Dette er trolig en Supervisor (altså en "sjef") som har diverse tillegg som vanlige
FLL ikke har, og som samtidig har gått ektremt mye overtid.
Det ironiske er at man finner ektreme tilfeller av mye overtid, for så å klage/henge ut hele gruppen at de tjener for mye.
Hadde ikke vedkommende gått mye overtid hadde det blitt forsinkelser på f.eks.
ENGM, evt hadde luftrommet over Rygge/Torp/Skien vært stengt i tider, el.
Da hadde man ropt og klagd på manglende velvilje, for å bruke Dag Falk Perdersens eget uttrykk, ie. manglende vilje til å gå overtid.
Når man så går mye overtid for å forhindre/redusere forsinkelsene/stengning av luftrom blir man hengt ut fordi man tjener for mye.
Hva med å skrive om: "Berit er
FLL og har ansvaret for flere 1000-menneskeliv hver dag. Hun tjener 570.000,- i året..."
Det man egentlig ønsker er at
FLL skal gå 100-vis av timer overtid uten at man får betalt for dette...
Uansett om man ikke går overtid, evt går mye overtid greier media og enkelte forumister å vri det til noe negativt.
Hadde det vært opp til meg hadde det vært forbudt med overtid for
FLL (som flere andre land har), og Avinor måtte holde seg til
AML uten unntak.
Da kunne man sagt farvel til RUTEtider på GM osv, men da haddde man også fått belyst den reelle underbemanningen som eksisterer.
Det er svært få som synes sykepleierne tjener nok, men det er fint lite sammenlignbart med en
FLL/Sup med 600t overtid. Er det greit at eiendomsmeglere tjener 2mill. i året? Advokater 5mill? Lite sakelig spør du meg.
Vedkommende har forøvrig jobbet langt mer enn en som jobber 8-16 hver dag(hørte jeg sommertid?), uansett hva Dag-Falk mener om saken.