Jeg husker en gang for ca 10 år siden, på den tiden da det var vanlig med danske og svenske kabinpersonale på norske flyvninger. Jeg skulle til London sammen med en kamerat som var plaget av flyskrekk og ikke hadde satt sine ben ombord i et fly på mer enn 20 år. Jeg hadde brukt flere måneder på å overtale ham til å ta en flytur. Da vi sjekket inn fortalte han dette til innsjekkingsagenten som sa at han skulle gi beskjed til kabinpersonalet om dette slik at de kunne ta seg litt ekstra av ham. Da vi kom ombord forklarte han dette til flyvertinnen (dansk megge), som presterte å sjelle ham ut.. trodde han ikke at hun hadde andre ting å gjøre enn å leke barnehagetante? De hadde 150 andre passasjerer og hadde ikke tid til noe særbehandling. Både jeg og kameraten min ble ganske perplekse og fikk nærmest hakeslepp. Makan til sur kjerring har jeg heldigvis aldri møtt hverken før eller senere i et fly. Slike mennesker har ingenting i et serviceyrke å gjøre. Dessverre har jeg mange negative opplevelser med
SAS' kabinpersonale. Det virker ikke som kundebehandling er noe de legger vekt på i opplæringen av kabinpersonale.