Dersom man leser DN, sa kan man egentlig bare riste med hodet.
SAS har siden 1998 bevist dumped flyprisene - aktiv, intensjonelt og med fullt forstaelse over hva dette vil bety for bunnlinjen.
De er forsatt bransje-primus i Norden. Vil de öke flyprisene, sa ma de ga foran gi de andre ett signal, som sikkert vil bli forstatt av Norwegian. Men, prisavstanden vil trolig ikke forandre seg. Likevel passer det svaert darlig tilsammen med den ny-annsonsert strategi a satse enda mere pa fritids-reisende. Dette betyr i klar-tekst: lavere priser og lavere yields.
SAS bör ikke vente til den dagen da Norwegian öker prisene. Det vil de ikke gjöre. De har lengre pust enn
SAS i denne runden...
SAS star i fare for a bli en ofre i den priskrigen som de selv har started langt siden. Det er noe som bransjen bör laere seg av. Prisdumping ikke altid gi de önskede effekt, men kan sla tilbake mot deg - ganske voldsomt - som en Boomerang.
SK har kommet til en punktum hvor de egentlig ikke lengre kan spare noe uten a kutte inn i produkt enda mere. Motsatt vei kan vaere en ide. Tilby litt mer, öke service-avstanden til Norwegian og andre konkurrenter og samtidlig öker prisene.