Quote:
Originally Posted by Hickok
Det er ingen tvil om at det er fra denne lengden og oppover at jet har sin styrke. Likevel er det ikke så galt med propell, og det er i hvert fall ikke slik at folk ligger og spyr rundt deg på hver tur (siden du mener man ikke skal sammenligne hummer og kanari). Jeg har mange turer som pax på BGO- BOO (sammenlignbar) og noen turer på BGO- TOS (betydelig lenger). Den korteste er grei, mens den lange, spesielt i motvind, begynner å bli seig.
Jeg er i hvert fall ikke i tvil om hvilket alternativ jeg hadde ønsket, om valgene sto mellom WF 4 daglige og SK 3 daglige. Snakker vi 3 daglige for begge, og dermed en reduksjon på opp mot 20% i setetallet, så er det vel med meg som de fleste andre at jet er tingen.
|
Vel - jeg hadde ihvertfall foretrekt CR9 på begge! Folk spyr nok ikke på hver lange tur med Dashen, men høsten for noen år siden hvor den skulle prøve seg på både
STO-
GVA,
CPH-
DUB og
CPH-Bastia med konstant top of clouds rundt FL270 så føltes det ihvertfall slik...:-)