Quote:
Originally Posted by Lamox
Kutt ut å sammenligne hummer og kanari som det passer deg! WF hadde 4 daglige, SAS har 3. WF hadde 5 daglige på søndagene, SAS har 4. CR9 har 10 flere seter.
Dine 3 punkt er viktig, men når du passerer halvannen time så begynner folk alvorlig å foretrekke jet - spesielt hvis den halvannen timen i Q4 er inni skyene, og alle rundt deg ligger og spyr!
Har 3 år+ på begge typene, og vet veldig godt hva den store majoriteten av pax - og for så vidt meg selv - foretrekker...
|
Det er ingen tvil om at det er fra denne lengden og oppover at jet har sin styrke. Likevel er det ikke så galt med propell, og det er i hvert fall ikke slik at folk ligger og spyr rundt deg på hver tur (siden du mener man ikke skal sammenligne hummer og kanari). Jeg har mange turer som pax på
BGO-
BOO (sammenlignbar) og noen turer på
BGO-
TOS (betydelig lenger). Den korteste er grei, mens den lange, spesielt i motvind, begynner å bli seig.
Jeg er i hvert fall ikke i tvil om hvilket alternativ jeg hadde ønsket, om valgene sto mellom WF 4 daglige og SK 3 daglige. Snakker vi 3 daglige for begge, og dermed en reduksjon på opp mot 20% i setetallet, så er det vel med meg som de fleste andre at jet er tingen.