View Single Post
Old 19-09-2012, 13:32   #1033
RWY 24
Legal Eagle
 
RWY 24's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
Default

Quote:
Originally Posted by TCAS View Post
Hvis det er behov for flere piloter på skandinavisk produksjon, så er det brudd på avtalen å bruke kontraktspiloter fra Malaga (eller Helsinki) på allerede etablerte skandinaviske ruter. Ikke noe vanskeligere enn det.

Kjos selv har sagt til media flere ganger: De trenger kontraktspiloter for å være fleksible og dermed ha muligheten til å teste nye markeder på nye baser. Hvilke nye markeder er det egentlig DY har testet på Malaga-basen? Rutene t/r Skandinavia har vel eksistert i mange år før basen ble opprettet. Er det opprettet andre og nye ruter inn og ut fra Malaga til andre europeiske destinasjoner etter at DY opprettet base der med kontraktspiloter?
Uten å ta stilling til saken eller å vite noe om omfanget av bruk av kontraktspiloter på etablerte ruter i Skandinavia:

Det er vel ikke gitt at det er ulovlig eller kontraktsbrudd å bruke kontraktspiloter i skandinavisk produksjon i det hele tatt? Det kommer vel an på omfang, måten de blir brukt på og innholdet i kontrakten. At det er uenighet om hvor grensene går, er ikke unaturlig. Men om det er taktisk lurt og moralsk riktig av Kjos å ballansere på grensene, kan absolutt diskuteres.
RWY 24 is offline