Quote:
Originally Posted by Wahoo
Ser ikke helt det store problemet med dette dersom disse blir tilbudt fast jobb om 2 år. Faktum er vel at siden disse flyr at det faktisk er BEHOV for dem i tillegg til de eksisterende pilotene, og det må vel strengt tatt bety at det er en EKSPANSJON pågående.
|
Hvis det er behov for flere piloter på skandinavisk produksjon, så er det brudd på avtalen å bruke kontraktspiloter fra Malaga (eller Helsinki) på allerede etablerte skandinaviske ruter. Ikke noe vanskeligere enn det.
Kjos selv har sagt til media flere ganger: De trenger kontraktspiloter for å være fleksible og dermed ha muligheten til å teste nye markeder på nye baser. Hvilke nye markeder er det egentlig DY har testet på Malaga-basen? Rutene t/r Skandinavia har vel eksistert i mange år før basen ble opprettet. Er det opprettet andre og nye ruter inn og ut fra Malaga til andre europeiske destinasjoner etter at DY opprettet base der med kontraktspiloter?