View Single Post
Old 26-01-2006, 16:21   #11
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
Default Replying to Topic 'Begynner Airbus å bli nervøse?'

Quote:
I tillegg, alle selskaper er ikke klare for å bytte ut sine 737/A32X når Boeing kommer med sin etterfølger, ei vil de aldri greie å mette markedet alene.
Dessuten er det en del hundre MD80 og DC9 som det ikke er bestilt etterfølgere til pr dd, så markedet de neste ti årene er veldig stort.

Boeing er i en klar fordel med tanke på cash-flow fremover. 737 og 777 er gode inntektskilder pr i dag, mens 787 og 748 er under utvikling. Snart begynner 787 å gi gode inntekter og da kan store ressurser legges ned i Y1.
Airbus har 330 og 32X som inntekter, mens 340NG- og 380-linja trolig aldri vil gi noen særlig inntekt. 380 og 350 krever ennå mye ressurser, både økonomisk og ingeniørmessig (samt M400 eller hva den nå heter)

Jeg tror Airbus må passe seg og gjøre en del nøkterne valg fremover, ellers kan de gå på en smell. Å satse på en ny avløser til 320, et "nytt" fly som 350, en ny versjon av 346 samtidlig som 380 (og 389) skal flikkes på, tror jeg rett og slett ikke går. Det er moro å konkurrere i alle størrelseklasser, men det kan nok koste mer enn det smaker.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote