Quote:
Originally Posted by Tally-Ho
----
Til slutt - wahoo har fått det for seg at ingen flyselskaper med vanlige ansettelsesbetingelser tjener penger i dagens marked. Selv jobber jeg i et selskap - med markedets beste betingelser i Skandinavia - som nå har levert sorte tall i alle fall de siste ti årene, og det uten statssubsidier...
Tally-Ho
|
DY tjener penger med vanlige ansettelsesbetingelser og dette vet du utmerket godt Tally-Ho. Det er en voldsom aggresjon du viser mot DY for tiden. Hvorfor? Er du redd for din egen jobb? "In-house" flyselskaper som ditt Thomas Cook lever godt på gode tider i Skandinavia, se på dine kolleger i UK som er utsatt for "et massivt" angrep fra
LCC'er. Men det "beskyttede markedet" du opererer i får bare sterkere og sterkere konkurranse. I Skandinavia ser vi at
SAS og DY tar stadig mer av chartermarkedet og dette vil bare fortsette.
TUI Nordic er bare en skygge av seg selv med kun en B737-800 igjen på
OSL samt at Thomson UK flyr longhauls fra Norge. Thomas Cook er dyktige og jeg kjenner mange som jobber der. Men husk, å rakke ned på andre er farlig, det er noe som heter, hovmod står for fall.....