View Single Post
Old 26-01-2006, 15:55   #9
brendas
ScanFlyer Silver

Default Replying to Topic 'Begynner Airbus å bli nervøse?'

Quote:
Originally posted by Dag Viking
Den exclusive avtalen mellom GE og Boeing, var den tosidig, eller kan GE90-(110/115) brukes på andre fly enn T7?
GE krevde eklusivitet på 777NG, men har nå aldri hørt at det gikk andre veien også... Men, jeg tviler nå på at GE90-110/115 vil bli benyttet på noen andre maskiner, en slik maskin ville tross alt (mest sannsynlig) vært større enn 777 igjen...

Quote:
Originally posted by BU662
Selv om vi er overoptimistiske vil oljeprisen ikke sinker under 45$ hver fat.
Har ikke særlig tro på det nei...

Quote:
Originally posted by BU662
Airbus er i en vanskelig situasjon. Beslutter de å bygge en etterfolger til A340, vil Boeing har fra 2012 737-etterfølgeren som står mot en A320, som er da 20 års gammelt.
Går de ikke den veien, og la A340 eller bare med noen hot-fix updates som man kaller ADV, vil man tape salgskampagne etter salgskampagne mot Boeing. Bare eksisterende A340 kunder vil legge inn noen add-on bestillinger.
Vel, om Airbus kommer med en A320-etterfølger flere år etter Boeing, så betyr det ikke at de taper den duellen. Det kan være en fordel å være nr 2. på markedet, så lenge en kommer med et produkt som er konkurransedyktig. Og om en har hatt ett par år på å se mangler og feil ved konkurrentens produkt, så er jo sjansen for å lykkes desto større.
I tillegg, alle selskaper er ikke klare for å bytte ut sine 737/A32X når Boeing kommer med sin etterfølger, ei vil de aldri greie å mette markedet alene.

Jeg ser ikke helt for meg så alt for mange addon ordre på A340NG utover de som allerede har kommet fra LH og VS...

En urovekkende ting til for Airbus sin del er at de med dagens produksonshastiget på A330/A340 har en backlog tilsvarende ca 3,5 år, mens det enda er litt over fire og et halvt år til første A350 blir levert, en maskin hvor flere av ordrene er planlagt for 2012 og utover...
brendas is offline   Reply With Quote