View Single Post
Old 17-09-2012, 02:14   #5
Fellowplane
ScanFlyer Blue

Default Re: Eurobonus poeng

Hei. Mine tips til opptjening av Eurobonuspoeng er som følger:

1. Fly helst med Star Alliance partnere som gir 100% opptjening, d.v.s Widerøe, Sas, Blue1, Estonian, US Airways, United og Avianca. Øvrige selskaper gir som regel bare 25% opptjening avhengig av bookingklasse.

2. Bor du på hotell, leier bil eller lignende? Sjekk om du kan få poeng og flash medlemskortet.

3. Bruk Amexkortet til kjøp der det går, bruk ellers Trumf Visa eller Sas sitt Mastercard. Fram til 20. September får du 6000 poeng for å søke om Sas mastercard.

4. Skal du handle på nettet, sjekk om butikken ligger under Eurobonus Shopping, da kan du opptjene opp til 100 poeng/100 kr. avhengig av butikk.

5. Se etter andre Eurobonusavtaler. Akkurat nå får du f. Eks 5000 poeng for å bytte strømleverandør til Fjordkraft.

6. Som tidligere nevnt: Vær edruelig og bruk sunn fornuft i jakten på poeng. Det er fort å bli litt overivrig og da kan poengene fort koste mye mer enn de smaker. Selv ville jeg revurdert amexkortet. Det koster 1700 kr i året og har få brukersteder. Trumf Visa er gratis og har mange brukersteder.

7. Husk at poengene har en utløpsdato og at de er til for å brukes. De er ingenting verdt før du omsetter de. Vil du ha mest mulig for poengene anbefaler jeg å følge med på de poengrabatterte bonusreisene som jevnlig tilbys. Bestilte selv akkurat business-billett t/r Dublin for bare 25k poeng, en by jeg lenge har hatt lyst til å besøke.
Fellowplane is offline   Reply With Quote