Quote:
Originally Posted by gustavf
Dersom SAS kan synliggjøre verdien ved å balanseføre dem, vil det i dagens situasjon gi nesten like stor effekt som å selge dem.
|
Det kan du forsatt ikke.
Malet av EU 827/2011 ble jo a skape en fix ramme for den alrede eksisterenden "secondary trade" av slots. Ikke mere. Forsatt er slots ingen eiendom, men du far dem tildelt for neste flyplan-periode dersom du oppfyller en rekke kravene (som forövrig har blitt betydelig skjerped...) i eksisterende flyplan-periode. Du kan bare legalt si na "dersom jeg kunne fa slot A istedenfor slot B, sa er jeg villige a betale dette sum for dette". Du kjenner delta'en, men du forsatt har ingen verdi...
Risikoen a miste en slot er na langt större enn för, samtidlig har man ny-definert hva en new-comer er, slik at alle selskaper som har fa eller ingen slots far betydelig bedre posisjoner.
Dersom man kunne balanse-före slots na, sa ville man faktisk bake inn giganstiske tapspotensialer inn i balansen. Fordi dersom du mister en prime-airport slot, sa vil du i sa fall matte nedskrive disse verdier...