Quote:
Originally Posted by Boeing_fan
Det jeg ikke forstår med Austrian, er hvorfor de på enkelte ruter er utrolig fleksible når det gjelder materiell, mens det på andre ruter ikke varierer i det hele tatt. For eks. VIE- SOF og OTP er ruter som er veldig fleksible, her brukes alt fra F100 til A321 etter behov. På OSL-ruten derimot, varierer det ikke i det hele tatt, her er det alltid Fokker 70/100 som brukes, nesten uten unntak og slik har det vært det siste året. Når det er sommer eller skoleferier, blir fokker'ne fort utsolgte, men man oppgraderer aldri til f.eks Airbus A32x. Hva er grunnen til det? På bl. a VIE- ARN varierer man mye mer. Merkelig....
|
Nå er det vel ikke alltid like enkelt med flåte disponering i virkeligheten som på et internetfora.
Selv om det (til tider) ikke alltid virker sånn så må man regne med at Austrian har en plan over det de gjør. Det kan godt være at det er behov for mer kapasitet enn Fokkeren på mange avganger, men det hjelper ikke så mye hvis de ikke klarer å selge noe særlig på returavgangen. Da
kan det være
kanskje være bedre å heller bli utsolgt den ene veien iblant.
Itillegg er det jo det faktum at skal det settes inn større materiell på en rute så må jo denne tas fra en annen rute, og da er kanskje ikke
OSL den destinasjonen som fortjener høyest pri?