View Single Post
Old 11-09-2012, 12:25   #952
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by Wahoo View Post
Skulle gjerne hørt på erfaringene fra FBU4EVER og andre impliserte. På samme måte som jeg gjerne skulle tatt noen øl
med noen i styret til DY eller SAS med lang erfaring. Jeg leser gjerne det du måtte ha av historie på området - bring it on!

Hvis du mener jeg kommer med gale påstander får du i det minste fortelle hvilke og hvorfor slik at vi kan ha en sakelig
debatt og ikke den billige retorikken du kommer med her. Det er ALLTID to sider av en sak uansett hvor mye du forsøker
å latterligjøre meninger som ikke nødvendigvis stemmer med dine egne sterkt farget av den ene part.

W
Jeg forsøker ikke å latterliggjøre meninger, jeg skriver under fullt navn og har gjennoim årene deltatt og tatt mang en øl med mange av forum medlemmene også de jeg ikke nødvendigvis er enige med som TOS - har hatt stor glede av av å møte han i Oslo, London og hjemme i Seattle.

Den eneste fagoreninga jeg har vært medlem av er "Forreninga for Tekniske Forum Arbeidera" - nokså ensom - hadde noen Faglige Møter med meg selv på The Public Harbour House mens forumet var rimelig tungdrevent (rimelig mye DuctTape og lange netter på bakrommet) for at Forumet skulle være klart til Push Back når Norge våknet.

Jeg har ingen problemer med at en kan være mot fagforeninger - men det jeg reagerer på og som jeg protesterer mot er de direkte feil som legges frem. At SAS sine Fagforinger er skyld i problemene SAS har i dag - synes jeg er skremmende snevert og det står jeg inne for:

Jeg tror at de signalene ledelsen sendte ved å "premiere" seg selv for innsatsen i 2001 med 20 Mill + i Bonuser http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/02/08/311323.html - jeg synes bonuser er en utmerket form for insentiv - men en bør i det minste ha møtt et av målene som skulle gi bonus (her hadde man ikke klart å innfri et eneste et!)

Innføringen av 4 AOC var vel den aller største og ikke minst dyreste tabbe i SAS i løpet de siste årene - vi får vel aldri vite hva dette kostet ?

Jeg reagerer også på påstandene om at foreningene ikke har bidratt til de nødvendige endringene og ikke følger med i hvordan markedet utvikler seg, det er direkte feil og fasiten kan du finne her på dette forumet hvor hva foreningene har bidratt med er grundig beskrevet !

Etter å ha jobbet sammen med disse http://bottomlineltd.com de siste månedene med omstrukturering av Olympic Airways sitt B2B og B2C reservasjons systemer (for å spare betydelige beløp i forhold til hva Amadeus / Sabre tar (se Economist Artikkelen i Småprat)) sitter jeg med en ganske god forståelse av markedene i dag og hva som kommer. Hos OA var prisene nede i EUR 7.00 envei og en kan vel si at OA`s marleds situasjon på ingen måte er såpass fantastisk som DY`s markeds situasjon faktisk er - så for meg synger Skånvik utrolig falsk når hun maler svart.