Quote:
Originally Posted by Lamox
Da er man nødvendigvis uenig (som du i kjent stil kaller å være på kollisjonskurs) med både ledelse og forening, og det hadde blitt litt slunkent i cockpit hos DY hvis du mener at alle disse burde slutte i selskapet. Eller kanskje helst få sparken, siden de våger å være uenige med ledelsen?
|
Å være uenig med ledelsen er selvsagt ikke uvanlig, men å være til de grader bitter og uenig med både ledelse og fagforening er ganske uvanlig
tør jeg påstå. Som pilot gjør han da det eneste rette og trekker seg. Om ikke for sin egen del så ihvertfall for sikkerheten og samarbeidsklimaet
der forran.
--
Jeg tror kjernen i problemet er hvordan man
TROR bransjen vil bli i framtiden.
- DY tror bransjen blir mye mer globalisert, konkurs-ras, tøff grenseløs konkurranse og eneste måten å overleve er å være stor og effektiv.
- "Dere" tror framtiden forblir forholdsvis uendret og at vi i nord fortsatt kan leve i en bobble beskyttet mot omverden her oppe og kan
kjøre vårt eget løp med høye kostnader osv.
Med så
vannvittig ulike virkelighetsoppfattninger er det vannskelig - for ikke å si umulig - å jobbe mot samme mål.
For å si det sånn, Kjos vil overleve begge scenario selv om hans spådommer er feil!
"Dere" ville bare overleve det ene scenario......
W