Quote:
Originally Posted by Wahoo
Hvem har måttet gå ned i lønn i DY???
Hvorfor ser ikke framtiden lys ut i DY for dem som er der idag?
|
En pilot begynner på en helt annen lønn i dag enn for 3-4 år siden, og dermed har begynnerlønna gått kraftig ned.
Det er bare et tidsspørsmål før de fast ansatte pilotene er overflødige, og alle er på kontrakt. Hvordan Kjos gjør det blir spennende å se, kanskje han legger ned alle norske baser, og oppretter baser rundt om i Europa, med tilhørende brakkeleire på norske flyplasser. Tro det eller ei, men det er faktisk en grunn til at flere av de fast ansatte slutter i DY.
Quote:
Originally Posted by Wahoo
Det er klart at hvis du tror/mener at DY og SK vil kunne drive ifred her oppe i nord som små
med høye priser uten innblanding av andre til evig tid så er selvsagt det en teoretisk mulighet. Men det er nok
ett syn som få andre (ledere) deler med deg. Dessuten, når/hvis SAS går under vil det bli ett vakum som vil fylles
av andre med helt andre ressurser. Dette kan skje når som helst i nær framtid og da bør man være forberedt.
W
|
Og eneste måten å være rustet til en konkurransesituasjon der et selskap fra kontinentet en gang i tiden muligens kan etablere seg i Skandinavia er å ansette folk gjennom bemanningsbyrå, la de bo i brakkerigger og betale de øst-europeiske lønninger. Flott! Merkelig at ikke alle selskap i Norge tenker på den måten.