View Single Post
Old 09-09-2012, 17:11   #910
Wahoo
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Norwegian erobret først Norge, så Skandinavia. Begge deler med ryddige ansettelser og normalt gode vilkår. Det var sorte tall i regnskapet og Kjos tjente penger. Fremtiden så lys ut.
Hvem har måttet gå ned i lønn i DY???
Hvorfor ser ikke framtiden lys ut i DY for dem som er der idag?

Quote:
Alternativet var ikke oppsigelser eller nedleggelse av arbeidsplassen, alternativet var å være fornøyd med å være en betydelig europeisk LCC og fin-tune det man hadde. Det går faktisk an å drive butikk uten at man må ha et globalt marked. Er større alltid bedre?
Det er din vurdering. I alle bransjer gjelder stordriftsfordeler. Sammenslåing av selskaper har
vært en trend i mange år og det er det det grunn til uten at vi skal gå i detaljer om det.
Det er klart at hvis du tror/mener at DY og SK vil kunne drive ifred her oppe i nord som små
med høye priser uten innblanding av andre til evig tid så er selvsagt det en teoretisk mulighet. Men det er nok
ett syn som få andre (ledere) deler med deg. Dessuten, når/hvis SAS går under vil det bli ett vakum som vil fylles
av andre med helt andre ressurser. Dette kan skje når som helst i nær framtid og da bør man være forberedt.

W
Wahoo is offline