Quote:
Originally Posted by Robin882
Hadde kanskje ikke vært dumt å sette ned prisene i Business-class...
|
I dagens marked er det ingen klok strategi a sette ned prisene dersom man sliter med inntektene. Fordi man gi en klart signal til sine konkurrenter at man er villige a starte en priskamp. Husk at direkte avtaler (= kartell) er forbud, men alle aktörer snuser hva de andre gjör og forholder seg deretter. Begynner
SAS a sende signaler som kan bli misforstatt, sa kan man ende i en situasjon som man ikke har önsked seg.
For
SAS sin side sa ma de rett og slett forbedre sitt produkt. De er snart milevis bak konkurrencen. En AB har snart en Business Class pa langruter som er identisk til EY. Her ma
SAS investere, ellers de vil miste en god del traffik som finner seg andre leverandörer. Det koster penger, men dersom man sparer her ved produkt-innovasjon, sa sparer man seg til döden.
Den andre ting som de endelig ma fa farten opp er WiFi. Skandinavia er meget teknikk-affin, WiFi ergo en must-have i produkt. Det er fra
SAS sin sikt egentlig bare pinlig at hovedkonkurrenten har i 70-80% av alle fly WiFi og
SAS har dette i en handfull fly.