View Single Post
Old 02-09-2012, 13:41   #877
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by RWY 24 View Post
Nok er eksempel på noen som mener at det ikke er lov å argumentere i noen retning når det gjelder piloter, mens det er fritt fram å rakke ned på og synse hva man vil om andre yrkesgrupper (som man åpenbart vet lite om og derfor har en rekke positive feiloppfatnininger om).

Det du skriver er selvsagt det rene vås. For det første må det være lov å synse for hvem som helst i et diskusjonsforum. For det andre bør du og andre vise litt ydmykhet overfor de mange ofte høyt kvalifiserte representantene for andre profesjoner som ønsker å bidra med synspunkter som kan belyse sakene vi diskuterer fra mer enn en side. Jeg tror du har mye å lære av oss, både når det gjelder saklighet, høflighet, respekt, åpenhet og samfunnskunnskap. Men du må føle deg fri til å argumentere saklig mot inspillene våre. Det hadde det vært litt spennende om du gjorde.
Er dette en helt fullstending fremstiling ? Er det mulig at engasjementet til pilotene er sterkere fordi for dem er ikke dette bare en diskusjon på et diskusjonsforum, men en del av hverdagen. Mens mange her kan skru av PC`en gi sin lille kone en god natt klem og gå på jobb helt uberørt av diskusjones fakta, er det mange her som ikke bare "ser" markedskreftene i drift fra et beskyttet ståsted - men som står øye til øye med disse kreftene og det er ikke alltid et hyggelig møte i virkligheten. Selv møter jeg disse markedskreftene i morgen tidlig med et krav om at jeg skal betale NOK 200.00 pr. time for å utføre nøyaktig den samme jobben jeg gjorde i hele vår - samme klienter - men nå "formidlet" via et bemanningsbyrå. Men en kan jo bare si nei ! sier dere som ikke behøver å ta valget - vel lån skal betales, husleie skal betales, en skal spise - for en som akkurat nå å ta dette valget - kan jeg skrive under på at det "ikke bare å si nei".

Vi hører også om hvor enkelt det er å få hjelp fra Skatte etaten - men selv her er det enklere fremstiling - i følge min gode venn (en av Bings Disipler) i Skatt Øst ligger ikke utfordringen hos skatteevne / villighet hos Piloter i utlendighet - men for Skattetaten å finne frem i selskapene som pilotene er engasjert av - og det burde ha vært et lite hint at disse enten skjuler seg bak en rekke selskaper (DY`s bemanningsselskap i Helsinki Basen har addresse Rådhusgaten i Oslo om man leter nøye nok) - det er ikke pga pilotenes interesse at selskaper er registrert på Isle of Man og muligens tror dere at disse selskapene viser stor åpenhet og villighet til innsyn av Skatte vesene - men noen tror jo at jorda er flat også.

Samtidig er det merkelig at ingen er villig til å diskutere nettopp de selskapene som sitter igjen som vinnerene - hvorfor beskyttes disse til de grader - ja et av dem har flere deltagere her