Quote:
Originally Posted by Utflyttet
Det er en sak mellom deg og din arbeidsgiver. At vi kunder har interesser av å få belyst hva vi er med å betale for, er helt kurrant å prate om.
-A
|
All den tid noen velger å publisere det her av fri vilje, for det så for dennes regning.
Når det er sagt, jeg skjønner ikke diskusjonen, ei hemmeligholdet. Som tidligere ansatt i selskaper med ID-rettigheter, synes jeg nesten en offentlig belysning er riktig for å vise hvor "relativt dårlig" ID-godet egentlig er -- min erfaring er jo at mange nærmest antar ansatte reiser på ferie gratis, gjerne i C-klasse. Som prisene som er nevnt her viser -- det er jo ikke tilfellet -- ei heller fast plass -- og det er vel ikke direkte uvanlig å ikke komme med første flyet hjem fra
BKK heller (dog mulig ovennevnte venn av
SAS-ansatt har god erfaring takket være lang ansenitet hos sin venn).
Jeg synes det er en ikke-sak -- ID-passasjerer ødelegger ikke for noe, og ihvertfall ikke inntjening. Klart det kan skje at ID-handling kan forsinke en flight, men det er nok unntaket. I tilegg må man huske på at dette er en del av ansattes compensation package, og enkelte legger stor verdi på billettrettigheter (mens andre synes det er null verdt -- har kollegaer som knapt eller aldri benytter rettighetene). For de som synes det er verdifult har det en verdi som gjør at de kanskje velger å beholde en jobb med mindre betaling, fremfor å gå til en konkurrent, eller det kan bidra til å holde på ansatte og redusere turnover -- igjen, uten noen kostnad for selskapet, all den tid ID-passasjerer betaler et administrasjonsgebyr som skal dekke faktiske kostnader.