Quote:
Originally Posted by Wahoo
Du misforstår.
DY/Kjos betaler ikke lønn direkte til piloten. Pilotene er ansatt i ett bemanningsbyrå.
Som alle bemanningsbyråer/Vikarbyråer skal disse ha honorarer for å "skaffe" Kjos den
arbeidskraften han trenger. Kjos får altså en regning fra bemanningsbyrået som antagelig
er i størrelsesorden dobbelt så stor som den lønn piloten skal ha. Det er ihvertfall
rundt der det ligger på landjorda når jeg har benyttet vikarer.
Altså stikker bemanninsbyrået av med rundt halvparten av det Kjos betaler og piloten får resten.
W
|
For en som har forsøkt - "follow the money" i denne saken begynner jeg å forstå hvorfor disse bemannings firmaene har en selskapsstruktur som gjør det omtrent umulig å lære seg noe som helst om dem, her er det snakk om enorme summer. Jeg skjønner godt det ble reagert såpass sterkt og ubehaglig når jeg stillte nettopp dette spørsmålet til de norske representanetene for denne bransjen som var forummedlemmer. Og du mener fremdeles at Fagforeningene er problemet ?