Quote:
Originally Posted by TOS
Jeg antar at all usikkerhet, ikke bare for kontraktspiloter, kan ha en implikasjon for flysikkerheten, eller er det slik at usikkerhet om kontraktens lengde har spesielle utslag? Jeg synes å huske fra tidligere diskusjoner når det var snakk om fusjon mellom BU og SK og nedbemanning at pilotene var profesjonelle og håndterte dette helt uproblematisk, selv om ryktene tilsa noe annet, og at slik usikkerhet om jobbsituasjonen ikke hadde noen innvirkning på hvordan jobben ble utført. Det er kanskje noe helt annet?
|
Men hva gjør problemene med sikkerheten i
SAS med sikkerheten i Norwegian, uansett om man sitter i
SAS eller i Norwegian er sikkerhet noe man jobber med i form av egne rutiner, egne rettningslinjer, egne prosesser - kort sagt fei for ens egen dør.
Om en kjører med tynnslitte dekk så blir ikke sikkerhets risikoen miondre om bilen bak deg også har slitte dekk - eller dårlige bremser.