View Single Post
Old 25-08-2012, 19:21   #165
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Kollektivtrafikk i Oslo stopper opp i sommer inkl. flytoget

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Men ikke alle. Jeg mener det blir mer riktig å sammenligne med prisen på en enkeltbillett, som er 90 kroner, som fortsatt er billigere enn flytyoget.
Selvsagt har ikke alle billett for Oslo, men jeg har sett mange som betaler 90 selv om de kunne sluppet unna med enda mindre så folk har lite kunnskap om dette.

Quote:
Uansett, skal man ut på en reise man har betalt flere tusen kroner for, så føler jeg ikke at engang at prisforskjellen mellom flytoget og NSB er så veldig stor.
Det vil selvsagt koste lite i forhold til hele reisen, men om man har som vane å sjekke om det passer å ta NSB istedenfor så kan de som reiser litt fort spare nok penger til en å fly en fin helgetur i Europa.

Ellers så er de fleste så sløve at de kjøper 12 "månedskort" (30-dagerskort) som koster 7440,- og varer 360 dager
"Årskort" koster 6220 og varer 365 dager, men jeg kjøpte det selvsagt rett før prisøkningen så jeg betaler 2011-pris i hele år. Og bruker selvsagt også kort som gir bonus. Slik blir det flere flyturer av.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 25-08-2012 at 19:23.
robertaas is offline