View Single Post
Old 24-08-2012, 17:08   #724
Wahoo
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
Default Re: Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Fokus i branchen burde hellere være at prissætte billetterne til den reelle pris fremfor blot at kapre markedsandele på bekostning af de ansattes vilkår.
Jeg tror dere har helt feil strategi for å nå deres mål.

1. Det første som må skje er at utdannelsen av antall nye piloter reduseres. Dette for å øke
etterspørselen etter piloter i Europa. Dette kan gjøres på flere måter;
- Opplysning om hvor mye "dårligere" vilkårene er enn det potensielle flystudenter TROR de er.
- Jobbe for å gjøre nåløyet for hvem som er skikket til å føre ett fly mindre. Stille større
medisinske krav og egnethet.
- Jobbe for å øke lengden på utdannelsen slik at det blir "enda" dyrere å velge utdannelsen.

2. Være mer solidariske, A og B piloter i cockpit må ikke forekomme. De "rike" må gi mer til de "fattige"
pilotene. Ikke bare er det moralsk forkastelig, men det forsurer miljøet og kan i ytterste konsekvens
være farlig.

3. Det vil bli ett ras av konkurser i Europa i årene fremover. Prisene er for lave til at alle kan overleve.
Dette betyr førre og større aktører på markedet. Konkurransen vil avta betydlig, noe som gjør at vi vil se en økning
i billettprisene og flyselskapene vil igjen bli lønnsomme å drive. Da er det rom for bedre vilkår samt at man har behov for mer
stabil arbeidskraft.

4. Jobbe politisk for å hindre smutthull i regelverk

5. Fagforeningene må fornye seg, gamle "pamper" må ut og forholdet til motparten må bedres betraktelig.

W
Wahoo is offline