View Single Post
Old 23-08-2012, 08:42   #17
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

Default Re: Sommeren er på hell, hva med kunnskapene? QUIZ

La oss oppsummere så langt. Det er mye bra her, men også en del som ikke treffer innertier

1) er som Turtle ressonerte seg fram til Flybe Q400 og Aurigney Trislander på Southampton.

2) Fellowship gir et delvis svar. For min del ser jeg tre luftfartøyer og det ene har tekstreklame så det holder....

3) er nok ikke en kanaløy, men det er på en øy.

4) Det er en en Bombardier CL-415, men hvem opererte den og hvor? Det er mange hint i bildet.

5) er i Norden...

6) er som L1011-500 påpeker BMI Regional ERJ-145 og et par Jet2 737-300 på LBA

7) Someone har vært på AMS og det er en JAL 747.

8) Fellowship har rett i at det er en 757, men fra hvem og hvor

9) er en Titan BA2-146 på Fagernes.

10) Det skal vel ikke mye til for å se at det er en Antonov An-22. Det er i Norge, men det er ikke Flesland.

11) er en Puma på Flesland

12) Boeing_fan har nesten fulltreffer med Balkan Bulgarian Airlines Boeing 737-400 på SOF med Hemus Air TU-134. Det er bare det at det siste flyet ikke er med. Det er ett til i bildet.

13) Jet Airways A330 på Zaventem i Brussel.

14) Fjols til fjells eller DOT SF340 (var det vel) på Røros med Hummelfjellet i bakgrunnen.

15) Ja, det er en FW-190, men hvor? Ingen har sagt noe om eieren heller selv om det står rimelig tydelig på banneret...

16) er på Island. Det er to fly på bildet. Det ene er en Twin Otter. Det er ikke det andre. Flyselskapet er Flugfélag Íslands.

17) Her er vi ikke i Norge, men det er direkteruter dit også fra Tel Aviv og det er en 737 fra El Al.

18) trodde jeg skulle by på noen utfordringer, men dere kom raskt fram til BAe-146/Avro RJ fra SN Brussels på Tempelhof etter et og annet godt ressonert feilskjær.

19) SAS Q400 og Thai B744 på Arlanda som Gandalf sier.

20) Denne burde du tatt, Fellowship i og med at du var med på turen Det er en Thomsonfly 737 på Robin Hood Airport Doncaster Sheffield eller som noen kaller det fortsatt RAF Finningley.

Mangler noen fortsatt så dere får stå på!

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote