Romslig, fint og klassisk
Basseng som ble brukt på formiddagene.
Kowloon. Peninsula midt i bildet og IC nede til høyre
Sheraton og Peninsula tatt like ved IC
Utsikt mot Island fra vannkanten ved IC
Bambus er trygt, det gjelder bare å bruke nok
Tok en tur innom gullfiskmarkedet, uten å handle noe
Ikke engang en av disse fikk være med hjem
Kjøpesenteret i kjelleren på hotellet
Utsikt fra Nobu og Hotel IC.
Hoppet over cruise, men båten så jo stilig ut den
Bergans? Går det mye allværsjakker i Hong Kong?
Tok stort sett bane rundt i Hong Kong, det funka bra. Temmelig full til tider, i Hong Kong er det folk overalt. Byen er enkel å navigere i, og det er enklere å få oversikt over banesystemet enn i Tokyo.

Det er shoppingmuligheter mange steder, men jeg ble ikke så imponert over prisnivået. Tipper jeg handler mer på neste USA-tur i stedet. Byen bar dessuten preg av mange kinesiske turister, og det er jo ikke noe pluss.
Spiste dessuten på Nobu, en kjent japansk kjede som har en restaurant på IC. Ble veldig skuffet der. Små porsjoner og totalt fraværende service. Kan ikke anbefales i det hele tatt, selv om utsikten er super. Hadde også et par gode måltid på Conrad, både på den italienske Nicholini’s og kinesiske Golden Leaf (som har michelinstjerne). Hong Kong trenger man ikke gå sulten, og man kan egentlig legge så lite eller mye penger i mat man selv ønsker.
Når det gjelder hotellet var det en liten skuffelse i forhold til Conrad Tokyo. Det var også forventet, men hadde håpet på litt større og nyere rom. Servicen hos personalet var meget bra, og det var greit med lounge. Loungen hadde dessverre litt dårligere serveringstider enn i Tokyo. Selv om den var litt større, var det også mye mer folk der.
Neste gang tror jeg at jeg vil bo i Kowloon, kanskje Peninsula?