Takk for kommentar. Rapporten er ikke live, men det kommer litt etter litt siden det tar en del tid å velge ut hvilke bilder jeg skal ha med, laste de opp, og så skrive et par kommentarer i ny og ne.
__________________________________________________ _______________
Klokka 6 var det klar for innsjekk igjen. Thai har en egen dedikert del av terminalen til business klasse, og helt ytterst i enden ligger første klasse innsjekk.
Klar for ballongporten!
Man blir møtt av betjeningen, avleverer pass, og setter seg ned.
Klut og drikke får man også
Måtte betale departure tax, siden dette ikke var innbakt i skatter og avgifter. 700 batter per person var en stiv pris. Deretter blir man geleidet gjennom sikkerhetskontroll og immigrasjon, uten kø, før man blir kjørt til Royal First Lounge. Det hele tar ganske få minutter, som gir god tid i loungen.
Royal First Lounge, Bangkok
Mer rosa drikke (om det er te eller jus eller saft vet jeg ikke)
Fin lounge, men hvorfor den er så dårlig lydisolert mot resten av terminalen er et mysterium
Mat for Mons, kjøtt og omelett, jus og kaffe til frokost.
Flyet gikk fra D3, så det var bare et par minutter å gå fra loungen. Ble fulgt til gaten, og så var det bare å traske om bord.
BKK-HKG
TG600 08:00-11:45
Boeing 747-400 Sete 03K
Blir ikke så mange bilder fra kabinen, siden det var helt fullt i 1.kl. God plass langs vinduet var det i alle fall.
Håndkontroller og setekontroll
Garderobeskap helt i nesen
Ellers blir denne veggen brukt som film-lerret
Klokka nærmet seg 08, og man kan jo ikke takke nei til DP. Litt mer futt i denne ser det ut som.
Dagens frokostmeny. Drikkemenyen var den samme
NRT-
BKK
«Urin»-Flyet tok av før oss. Dette flyet hadde jeg gleden av å fly med
BKK-
PVG i fjor sommer, og lukta sitter ennå i hukommelsen.
Stort bord også i 744 til Thai. Ingen wing-view på denne flighten, ser ingen vinge fra 1.kl
Vi begynner med fint dekorert frukt
Tok sjansen på en preorder, kamskjell. Det var helt greit. Gikk over til å tynne ut DP med appelsinjus.
De hadde selvsagt kaffe, youghurt, frokostblandinger osv, som de gikk rundt med på tralle.