View Single Post
Old 16-08-2012, 15:05   #6
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: På besøk til Conrad med Swiss og Thai

Så var det klart for den o’store hovedretten. Ikke spesielt bra egentlig, men spiste opp det meste likevel. Fikk valget mellom en burgunder og bordeauxen, og flyvertinna mente jeg burde smake på begge før jeg bestemte meg for hvem jeg ville ha. Hvorfor ikke?

Litt trist?

Burgunderen til venstre var den beste.

Fin detalj på dukene til Thai

Droppa osten, men tok gjerne litt frukt, sammen med burgunder og port

Desserten var god, den beste retten i dette måltidet

Da passer det fint å avslutte med 2 kagger konjakk og en kaffe

Suiten er ganske så koselig den. Med kun 4 passasjerer har man mer enn nok privatliv, enten det er suite eller vanlig 1.kl

Det fristet med mer boblevann, men nå var det på tide å bytte. Hadde gitt DP et realt forsøk, så da ble det rosa i stedet.

Moodlights, som dessverre ikke kommer bra frem på bildet. Det er skikkelig stilig, og gjør at kabinlyset kan senkes mer enn vanlig.

Setet har ganske mange funksjoner, og alt justeres fra en touch-screen ved siden av setet. Dessverre bærer setet preg av enten dårlig kvalitet eller dårlig vedlikehold. Disse kabinene er forholdsvis nye, men er skranglete og skitne. Dessuten er som regel minst ett av vindussetene på hvert fly i ustand. Slurver Thai slik med alle fly, eller skyldes dette at flyene er leaset og snart skal tilbake? Synd er det i alle fall, for hard-produktet ville vært topp om teknisk tilstand var på Swiss-nivå.

God massasjefunksjon

Mange setejusteringsmuligheter

Ulike lysfunksjoner

Forhåndsinnstillinger

Det går unna nedover, så 15 min forsinkelse ut fra NRT var ikke noe problem å ta igjen.

Litt dessert på fanget før ankomst

Man tror gjerne at Japan til Thailand ikke er så langt. Det er det faktisk, nesten som New York til Oslo

Ser ut som vi endelig har funnet localizeren

For å oppsummere flighten litt:
-Thai har, som alle gangene tidligere jeg har fløyet med dem, et problem når det kommer til å servere god mat. De klarer det rett og slett ikke.
-Vinen og champagnen var helt fin den, kan ikke regne med noe bedre for en 6 timer lang flytur.
-Setet og kabinen er også bra, men vedlikeholdet og tilstanden skranter litt. 77W er alltid et høydepunkt, bare 747 er i samme liga.
-Men hva skjer med service? Stakkars kabinsjef, han hadde med seg en flyvertinne som virket som en nybegynner. Det begynte bra, men etter middagen uteble serveringen. Jeg hadde mange turer ut i galley for å påfyll.

Bakkeservice både på NRT og BKK er ypperlig. Smooth as silk, som de kaller det.