Og rotet gjennom alt som kunne rotes i
Jeg klarte imidlertid få meg 1+2 timer med blund jeg også
Noe i underkant av 2 timer før ankomst startet morgen ritualet, lys ble forsiktig slått på og servering av drikke og frokost tok til, 2 valg til frokost, hvor jeg valgte varm eggerører, pølse, potet samt rundstykker og syltetøy.
Vi landet på rutetid, sikten på
BJS var svært begrenset så det var ikke mye å se før hjulene klasket i bakken og etter kort taxi parkerte vi på gate.
Terminal 3 på
BJS er enorm, stort og luftig, rett og slett et fantastisk flott bygg.
Turen gjennom passkontroll gikk svært raskt og greit, så bar det videre til togstasjonen.
Toget knytter sammen de 3 bygningene som utgjør Terminal 3 og avstanden med tog er i underkant av 2 kilometer til ankomst/avgangshall/bagasjeutlevering.
Bagasjen kom ikke raskt på båndet, kanskje pga manglende priority taggs, men da den var kommet, gikk det videre gjennom tollen hvor noen ble tatt ut til stikkontroll som innebar skanning av bagasje.
Vår sjåfør fra hotellets limmo service sto strategisk plassert rett utenfor med navnelapp og tok i mot oss, det ble førts en lynvisitt i minibank for å hente noe Yuan.
Bilen vi ble hentet i var bra, en Audi A6L med skinn å full pakke, meget god benplass og i fyllestøtten i midten fant vi vann og kluter, bra service
Kan raskt venne meg til dette.
Turen fra
BJS til Park plaza Wangfujin var unnagjort på 35 minutter på utrolig bra veier, dette med infrastruktur kan Kineserne, helt fantastiske veier i forhold til Norsk standard som minner meg mer om geitestier.
Hotellet tilbød ved ankomst oppgradering til club roome med tilgang til club lounge, samt frokost inkludert til drøyt 1500 Yuan pr pers, litt dyrt synes jeg, først avslo jeg tilbudet, men ombestemte meg i løpet av den timen det ville ta før rom ble ledig, da jeg meddelte den hyggelige og minst like søte damen i resepsjonen at jeg ville ta i mot tilbudet om oppgradering ble hun hun meget fornøyd og utvekslet noen fraser med kollegaene, provisjon tenkte jeg....., det som var utslagsgivende for ta i mot tilbudet var at det er greit å ha frokost inkludert slik at en slipper å styre med det på morra kvisten.
Videre innebar oppgraderingen inkludert happy hour fra 17:30 – 19:30 å det viste seg å være lett mat og godt utvalg med drikke som øl, vin, gin, vodka, brus osv,
Noe tilsvarende var der også om formiddagen men da uten sterke drikkevarer.
Etter innkvartering var det tid for en aldri så liten Cowboy strekk.
Rommene var helt grei, ikke noe spesielt men grei standard, hver ettermiddag kom betjeningen innom for å sjekke rommet, trekke for gardiner og legge dynen klar for entring av seng.

Vindu til gulvet liker vi.
Lørdag ettermiddag begynte det å regne kraftig, og på nyhetene kunne dem melde om den verste nedbøren på 60 år, vanlig monsun synes nå jeg da med sammenligning mot Thailand, men det var vist mye utover normalen til Beijing å være.
Fikk sett Silkemarkedet
Den forbudte by

Jingsha Park som bilde over er tatt ifra,
Beihai Park
og Yuyuantan Park

Park er dem kjempegode på.