En time senere ble det ost på meg, og ostetralla er et høydepunkt hos Swiss. Ypperlig presentasjon og smak. Jeg ba om en smak av hver av ostene. Gikk nå over til dessertvinen, Klein Constantia, som var et skikkelig høydepunkt. Søt og fyldig.
Sennepsmarmeladen er en super match til osten
En halvtime senere begynte måltidet å nærme seg slutten, desserten ble servert. Jordbær med kapers var en spennende kombinasjon, som gir smaker med kontrast. Fremdeles dessertvin, som passet like bra til denne retten.
Jeg synes det ser lekkert ut!
Macallan, decaf og sjokkis for å runde av hele greia. 3,5 timer etter avgang.
Deretter tok jeg et par timer til med champis og film før jeg fant ut at det var på tide å prøve å få sove litt.
Senga blir klargjort med en tynn madrass og skikkelig dyne og pute
Det ble ikke all verden med soving, men et par timer fikk jeg til.
Så var det klart for frokost ca 1:20 før landing. Her er menyen
Starter med litt kaffe og frukt for å komme i gang
Pålegg til rundstykket
Og så litt skikkelig mat for Mons
Morgentåke over Japan
Spennende natur i dette landet
Vi landet litt før rute, og da var allerede A380 fra Frankfurt kommet. Den skulle ta av 50 minutter etter oss fra Tyskland. Vi parkerte ved siden av dette flyet, som er det første med Thai sin nye 1.klasse.
Vi ble fulgt av Swiss-personell til immigrasjonen, men det var ingen prioritetskø. Det tok faktisk overraskende lang tid å komme gjennom, men hadde uansett god tid til bussen gikk til hotellet.
For å oppsummere litt:
-Swiss er igjen bra på alle punkter.
-Super drikke, og meget bra mat bortsett fra hovedretten som var middels
-Ypperlig service. Vennlig og profesjonell
-Ren og pen kabin, alt virket som det skulle
-Setet er kanskje noe hardt å sove i, eventuelt kunne man hatt en tykkere madrass.
-Transfer i Zurich er en lek, enten man kommer eller drar. Loungen er også bra, selv om den er noe full i rushen.
-Swiss befester sin posisjon som mitt førstevalg i F.