View Single Post
Old 13-08-2012, 10:02   #534
Earlybird.
ScanFlyer Silver

Default Re: "Høyt spill" - Boken om Norwegian

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Dette er vel nøyaktig det samme som man kan anklage "motparten" i saken for, så det er jo ikke bare jurister som eventuelt "lider" under dette. Du kan uansett ikke som advokat opptre med råd som er basert på ønsketenkning eller på ens eget ønske om hvordan verden skal se ut, og selv om partene legger frem sakene i media og i forhandlinger som noe svart-hvitt så er det jo ikke det samme som at partene tror at dette er den hele og fulle sannheten. Det jeg tror er et rimelig utgangspunkt er at om det hadde vært så svart-hvitt som du og andre fremstiller dette som, så hadde vi ikke sett dette som en så utbredt praksis.
Det er vel for min del akkurat det jeg føler skjer. Kjos sier på tv at når han er i norge er han nordmann, men når han er i europa må han være europeer. Det er ikke meg bekjent at fast jobb, lønn og vilkår etter geografisk arbeidssted var et særnorsk fenomen, mens praksisen i europa er kortvarige kontrakter i skatteparadis, uten sosiale goder eller sikkerhet tilpasset goegrafisk arbeidssted... Er det "ønsketenking" fra Kjos? EU har jo slått fast at dette er ulovlig, men kjos fortsetter jo praksisen... han utvider den til og med!
Earlybird. is offline