View Single Post
Old 12-08-2012, 00:17   #12
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Default Re: God morgen lørdag 11.august

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
God aften fra Blokhus, DK!

Dagen begynte med soling og bading på stranda. I dag har vært en av meget få dager i året hvor det er varmt nok og lite vind til å ha det fint på de danske strender. Bading i bølgene og sandslottlaging med ungene var festlig.

I ettermiddag dro vi til Ålborg og fikk lagt igjen 1900 kr på Bilka. Mange gode tilbud, så det er nok en del penger spart i det. Fikk også kjøpt meg et par flasker St Emilion Grand Cru til bare 69 kr på tilbud, og en Ripasso på tilbud til 39. Får håpe at det er drikkenes. Artig å prøve noe nytt!

I morgen går turen hjemover igjen. Har vært noen deilige dager her i DK, bortsett fra det med bilen da. Regningen kom på 7200 kr. Men hadde jeg gjort det samme hjemme hadde det minst blitt 2500 kr dyrere. Så aldri så galt at det ikke er godt for noe. Prisforskjellen bestod i at timeprisen for arbeid kun var på 360 pluss moms. På mitt vanlige verksted i Norge er prisen 850 pluss mva. Og merkeverstedene tar vel minst 2-3 hundrelapper mer. SÅ jeg skal sannelig vurdere å dra ned der neste gang noe som krever mange arbeidstimer skal gjøres på bilen. Så Hune Autoverksted får tommel opp herfra!

Nå nytes et glass avkjølt hvitvin og man har saktens noen drikkevarer liggende klar i kjøleskapet som selskap til spydkastfinale og håndballfinale. Måtte vi vinne hele greia!

Fortsatt god lørdag, folks!

BF
Merket at jeg ble litt misunnelig nå med bølger og litt varme i vannet på stranden i Blokhus. Fint å være der i august.

Ble jo en spennende OL-finale i håndball og må jo spørre deg om du fikk sett den? Så til min store overraskelse at dansk TV DR, som har sendt så mye kvinnehåndball i hele OL, faktisk droppet selve finalen. Merkelig. Gikk heller ikke på SVT, så jeg. Og ettersom jeg selv på feriehotel Nordsøen har hatt blandede og ustabile erfaringer med å få inn NRK der, håper jeg ikke det bare ble avkjølt hvitvin, men håndballfinale også.
litt-amatør is offline   Reply With Quote