View Single Post
Old 06-08-2012, 21:58   #9
Commuter
ScanFlyer Silver

Default Re: Easyjet, Lufthansa og Ryanair interessert i å kjøpe Norwegian?

Nå er dette basert på en bok jeg ikke har lest samt artikler i våre mer tabloide aviser, men hvis dette faktisk stemmer vil jeg påstå at Kjos viser en ganske standard Grunder-problemstilling. Det øyeblikket følelser overgår fornuften begynner det å bli skadelig for bedriften, og jeg vet ikke om jeg ville hatt en CEO som kaster på møbler og truer med å fratre jobben hvis de ansatte gjennomfører en helt lovlig streik...

Han er en genial grunder og leder, men det kan ikke være positivt for DY med en leder som opptrer på denne måten.

Quote:
- Hadde det blitt streik og selskapet hadde mistet styringsretten, da hadde jeg ikke trodd på selskapet lenger. Da hadde jeg solgt, sier Kjos.
Quote:
Ifølge Finansavisen sendte Kjos et brev i april 2011 der han sier at han ble såret av beskyldningene som kom fra de ansatte og at «kanskje tiden er inne for å si at nok er nok Bjørn».
Quote:
I boken beskrives blant annet et avgjørende møte mellom Kjos, finansdirektør Frode Foss, styreleder Bjørn H. Kise, leder i pilotforeningen Halvor Vatnar og pilot Alexander Tinholt, der Kjos skal ha kastet en stol i ren frustrasjon over motstanden.
Commuter is offline   Reply With Quote