God og mett fisket jeg deretter frem AVOD’en for å roe ned med en film før leggetid. Generelt må jeg si at SA hadde et godt utvalg av filmer og serier. Var i hvert fall nok jeg ikke hadde sett fra før, og en god blanding av premierer og klassikere. SA hadde ikke skjerm i setet foran, men derimot skjerm man trakk frem fra siden av stolen. Dette fungerte bra, men foretrekker nok skjerm i setet foran, såfremt den er stor nok. Tror kanskje det er fordi jeg da får mer en følelse av å se på TV.
Etter å ha brukt litt tid med å se på avod, så bestemte jeg meg for å prøve å få litt søvn. Først lekte jeg meg selvfølgelig litt med alle funksjonene til setet. Her kunne man gjøre mye rart, så underholdt meg selv en liten stund.
Deretter ble jeg så sliten at jeg vrengte setet i 180 graders posisjon (selvfølgelig var det fully flat). Hadde allerede fått utlevert madrass, dyne og pute, og var dermed klar for senga. Har forresten glemt å nevne at jeg også fikk utlevert et amenity kit fra SA. Det inneholdt det vanlige, men ingen pysjamas. Det er vel kanskje kun på første klasse, hos de selskapene som evt. har det.
Rett før jeg lukket øynene tok jeg en titt ut av vinduet. Der kunne jeg se en sol som var på vei opp over det afrikanske kontinentet.
Fikk noen timers søvn. Husker ikke hvor mange, men våknet av meg selv før frokost i hvert fall. Fikk rettet opp setet og tatt en tur på toalettet. Dette var ca halvannen time før landing, og da jeg var tilbake på plass hadde allerede de hvite dukene blitt dekket på. Kjente jeg var litt sulten igjen, selv om jeg hadde vært rimelig mett bare noen timer tidligere. Valgte mushroom crepês fra menyen. Men fikk først servert et fruktfat sammen med en skål med yoghurt og en kopp kaffe. Var friskt, godt og ikke minst sunt.
Deretter kom selve frokosten på plass, sammen med et rundstykke.
Som den trauste nordmannen jeg er, så foretrekker jeg som regel det enkle. Var derfor litt spent på den litt mer internasjonale frokosten. Og det smakte vel egentlig som forventet. Det vil si, crepês er crepês, bacon er bacon og pølse er pølse. Men var absolutt godt og mettende. Fin start på dagen!
Frokosten ble etter hvert ryddet bort og besetningen gjorde klar for landing. Været var nydelig, og jeg fikk en fin innflyvning til
CPT.
Landet litt før tiden, og fikk også tatt et par bilder av noen for oss eksotiske fugler.
Da var jeg endelig på plass i Cape Town, og så frem til å nyte noen dager der nede før kursen gikk hjemover igjen. Kommer tilbake med info fra oppholdet samt turen hjem om ikke lenge