Quote:
Originally Posted by Discus
Ja, men security har også litt å si hvis man kommer med store flasker 
|
Som "væske" burde det være uinteressant hvilke virkestoffer væsken inneholder, så lenge det er legeforeskrevet og labelled med navn, og med en bekreftelse på nødvendigheten av å ha dette med på reisen. Samtidig ville jeg vel lagt det jeg kunne av dette i innsjekket bagasje. (EDIT: Men om legebekreftelsen utformes og vektlegger nødvendigheten av at dette ikke kan sjekkes inn, har jeg vanskelig for å tro at det skulle bli noe issue. Hvor mange milliliter kan det være?)
Forøvrig, fra qatarairways.com:
http://www.qatarairways.com/global/en/baggage.page
Quote:
Liquids and gels in hand baggage
You may carry liquids, gels, pastes, and aerosols in containers up to 100 ml (3.4 oz) in your hand baggage. Containers larger than 100 ml will not be accepted even if only partly filled. Your containers must be carried in a transparent, resealable, quart- or liter-sized bag no larger than 20 x 20 cm
(8 x 8 in.). All items must fit comfortably in the plastic bag.
You are required to produce your transparent bag of liquids separately for security screening. There are no restrictions on baby foods and medication. However, you may be required to present a prescription for medication you want to take onboard.
|