View Single Post
Old 01-08-2012, 00:02   #11
SE-AER
ScanFlyer Blue

Default Re: SAS innfører gebyr for betaling med kredittkort

Quote:
Originally Posted by jefi99 View Post
Enig, men det skildrer hvorfor jeg eksempelvis undgår Norge og USA som turistlande (Når USA fjerner deres ESTA-gebyr (som KUN kan betales med kreditkort!!!), kommer jeg dog nok tilbage).

Som nævnt anerkender jeg at kreditkortgebyr i Danmark, hos flyselskaber og alle andre steder er irriterende og måske unødvendige.
Men jeg genkender ikke det problem, at der skulle være problemer med at benytte udenlandske kort i DK. Chiplæsning er standard i Danmark, men også i mange andre lande. Amerikanske kreditkort er en generation bagud, og jeg har forstået at dette nogle gange er her problemet ligger.
Ja, jeg tror at det har blitt bedre de seneste årene hva gjelder aksept av utenlanske betal- og kredittkort. Når jeg studerte i Lund for noen år siden reiste vi ofte til Danmark og da var det helt håpløst å bruke debetkort (jeg hadde ikke engang kredittkort). Men når jeg var i København over nyttår sist så gikk det helt fint med debetkort (prøvde aldri kreditt). Nå var jeg jo kun der 1.5 dag og kun i København, så det er litt vanskelig å dra noen sluttsatser.
SE-AER is offline   Reply With Quote