Quote:
Originally Posted by jefi99
Enig, men det skildrer hvorfor jeg eksempelvis undgår Norge og USA som turistlande (Når USA fjerner deres ESTA-gebyr (som KUN kan betales med kreditkort!!!), kommer jeg dog nok tilbage).
Som nævnt anerkender jeg at kreditkortgebyr i Danmark, hos flyselskaber og alle andre steder er irriterende og måske unødvendige.
Men jeg genkender ikke det problem, at der skulle være problemer med at benytte udenlandske kort i DK. Chiplæsning er standard i Danmark, men også i mange andre lande. Amerikanske kreditkort er en generation bagud, og jeg har forstået at dette nogle gange er her problemet ligger.
|
Ja, jeg tror at det har blitt bedre de seneste årene hva gjelder aksept av utenlanske betal- og kredittkort. Når jeg studerte i Lund for noen år siden reiste vi ofte til Danmark og da var det helt håpløst å bruke debetkort (jeg hadde ikke engang kredittkort). Men når jeg var i København over nyttår sist så gikk det helt fint med debetkort (prøvde aldri kreditt). Nå var jeg jo kun der 1.5 dag og kun i København, så det er litt vanskelig å dra noen sluttsatser.