Quote:
Originally Posted by jefi99
Hvornår stopper den norske offermentalitet?
SAS-kunder i Belgien, Rusland, Finland, Norge, Danmark etc. bliver angiveligt belastet, hvis de ønsker at betale med kreditkort. Debetkort (herunder norske og danske debetkort!) bliver formentlig undtaget. Udfra hvad vi er blevet oplyst, bliver svenske kreditkort måske af lovmæssige hensyn fritaget.
Findes der ikke debetkort i Norge?
|
I artikkelen på svd.se ble det sagt at Norge og Finland vil ha de høyeste gebyrene på 2.2 %. Alle andre land vil enten ha lavere eller ingen gebyrer. Nordmennene har all grunn å føle seg diskriminert, spesielt siden Norge bidrar med mer til
SAS sitt totale resultat enn de aller fleste andre land.
Og hvorfor i all verden skall jeg bruke debetkort for? Jeg tenker ikke låne ut penge mine til noen, spesielt ikke til et synkende skip som
SAS. Kredittkort gir mye bedre trygghet enn debetkort og det gir og andre fordeler som f eks reiseforsikring og bonuspoeng. For forretningsreisende så er ofte kredittkort den eneste muligheten, siden en kanskje ikke har 10-tusentalls kroner på kontoen sin til enhver tid for å kunne betale mange eller dyre billetter hver måned.
Det er jo en grunn til at folk med god peiling og de som reiser mye stort sett betaler med kredittkort.