Quote:
Originally Posted by Dag Viking
Interessant å se hvor mye misnøye og irritasjon dette skaper, selv om det i utgangspunktet er snakk om små beløp. Mange folk som klager og lurer på mangelen på strategi hos SAS, både på facebook og under avisartiklene. Selvsagt er det noen "super-rantere" og forumtroll som benytter sjansen til å klage på alt mulig, men det er vi jo vant til. Ser man forbi dette, så virker det som om folk er litt vantro.
Angrer SAS når de ser reaksjonen til folk?
Hva betyr dette for omdømme og etter hvert inntjeningen hos SAS? Glemmer folk det før de skal bestille neste billett? Er summen såpass liten at det ikke betyr noe? Er alternativene så dårlige at man som regel er stuck med SAS uansett?
Skulle jeg hevet "totalprisen" ville jeg latt de billigste billettene være på samme nivå som i dag (slik at det ser billig ut - 499,-) og så hadde jeg heller lagt på alle de andre billettene med 2%. Ingen hadde merket noe, ingen hadde irritert seg.
|
Hovedgrunnen til min frustrasjon er ikke at det kom et kredittkortgebyr. Det visste man jo at ville komme før eller senere. Men frustrasjonen og irritasjonen går på hvor lite
SAS må ha tenkt på konsekvenser ved å innføre et gebyr, hos et gebyrfritt selskap?! Så det
SAS i realiteten sier er at de har med vilje solgt alle billetter uten å kalkulerer hva cc selskapene fakturerer dem? Er det mulig? På tide å rydde ut inkompetansen i ledelsen snart?
Som flere har nevnt, hvorfor ikke øke prisene 2,2%, eller 3%? Ingen hadde merket det, og alle hadde vært fornøyde.
Det er noen i ledelsen som vet å torpedere sin egen markedsføring, det skal være sikkert og visst