View Single Post
Old 29-07-2012, 21:27   #5
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,518
Default Re: Incident: Ryanair/American i Barcelona

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post

Med den skaden som er på AA maskinen synes jeg det er merkelig om ikke det skulle være skader også på FR maskinen. Når det ikke er oppdaget, tiltross for at kapteinen fikk beskjed fra purseren før avgang, synes jeg det rimer dårlig at crew har hatt en preflight inspection av maskinen. Men det er kanskje ikke vanlig hos FR å ha det?
Man pleier ikke å ha walkaround på threshold ... begge maskinene var ved enden av banen, klar for takeoff. Og det VAR skader på winglet'en.

At ikke crewet på AA merket noe, er ikke rart - spesielt hvis de var i bevegelse. Det blir lite momentum når man traffer haleroret rett på bakfra. At ikke RYR-crewet merket noe - vel, de skyldte på humpete bane, og det er fair nok. Men at de ikke undersøkte hva som hadde skjedd når de fikk beskjed bakfra er ille. Og det at de ikke stoppet den andre maskinen fra å ta av, er ikke annet enn kriminelt. Hadde noe skjedd med AA-maskinen, ville det blitt lang tid bak murene for kapteinen ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote