Quote:
Originally Posted by TOS
Hvor skulle kundene flyktet? Til Flysikringsselskap nr 2 i Norge? Jeg tror det er rimelig å tro at om det er et privat eller et offentlig selskap som drifter denne delen av luftfarten så vil vi kun se ett enkelt selskap, så det vil uansett ikke være snakk om noen alternativer for kundene.
|
Blir
ATC konkurranseutsatt vil det fremdeles bli SD som er ansvarlig. Det betyr vel en konkurranseutsetting hvor tjenesten lyses ut for X antall år.
I såfall vil vel aktøren som får tjenesten ha en egeninteresse i å levere en så god tjeneste at det ikke vil kunne brukes mot de ved neste utlysning. Men utlyser må virkelig legge ned et godt stykke arbeid i å spesifisere hva man ønsker levert og mål for tjenesten. Da vil man også ha muligheter for sanksjoner dersom tjenesten ikke leveres iht spesifikasjoner.
Så selv om det skulle bli et selskap som leverer tjenesten vil de ikke ha det for all evighet. Det er jo også mulig at
ATC kan bli splittet opp ved en konkurranseutsetting.
Vidar