View Single Post
Old 27-07-2012, 19:28   #7
Sondbjo
ScanFlyer Gold

Default Re: ADVARSEL OM AIR CHINA!

Quote:
Originally Posted by Meese View Post
Interessant innlegg, skal holde meg unna Air China

Opplevde selv en 15-16 timer forsinkelse med Ethiopian Airlines i 2003:

Vi sto opp kl. 3 om morgenen for å kjøre til Kilimanjaro Airport, hvor vi skulle fly en 737-200 opp til Addis Abeba. Etter innsjekk ble vi informert om delay, maks en time eller to. Etter to-tre timer fikk vi beskjed om videre delay. Etter fire-fem timer fikk vi beskjed om videre delay på ubestemt tid, og de gav opp å holde pax på flyplassen, og organiserte hotell for alle. Hotellet hadde greie standarder, med stort og fint svømmebasseng og fri mat og drikke fikk vi så lenge vi var der.

Utpå ettermiddagen ble pax hentet ned og satt i minibusser for å kjøre til flyplassen, med beskjed om at flyet var på vei. Etter 15-20 minutter i minibussen uten å ha kjørt en meter, fikk vi beskjed om å gå inn på hotellet og få tilbake rommene våre, da flyet ikke var på vei likevel, men fremdeles stod i Addis med tekniske problemer.
Mellom kl 8 og 9 på kvelden ble vi på nytt shippet ut i minibusser, og denne gangen kom vi oss til flyplassen. Ca kl 22.00 boardet vi en sliten 737-200 fra Ethiopian, og uten flere forsinkelser kom en svært trøtt gjeng seg tilbake til Addis.

Ironisk nok reklamerte Ethiopian seg selv på den tiden som Afrikas mes punktlige flyselskap. Alle de andre flightene vi hadde med dem var i snitt rundt én time forsinket. Dog skal det sies at de hadde god service ombord, 757ene og 767ene deres var helt kurrante på interiør og benplass, og de hadde vennlig personell med gode engelskspråklige ferdigheter. Jeg ville nok ha flydd med dem igjen, men om situasjonen på delays er den samme i dag, ville jeg unngått trange connections
Dette hvar jo nesten luksus i forhold til hva jeg fikk fra CA Mat å lang tid på et hotell med svømmebasseng. :O
Sondbjo is offline   Reply With Quote