View Single Post
Old 26-07-2012, 20:01   #320
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Sommerutfordringer for Avinor, flygeledermangel

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Hva er det private aktører skal gjøre annerledes? Eneste forskjellen er å utdanne mer folk eller benytte de eksisterende annerledes, lønnen er jo heller lite relevant her. Som flere andre skriver i tråden, norge er langt fra noen lønnsvinner innenfor atc yrket... Privatiserte områder oppererer med lik eller høyere lønn, se bare til sverige etter ACR kom inn i flere tårn der.
Private aktører har vel stort sett en smule kundefokus?
Jeg vet at det ikke er helt sammenlignbart, men se på FOT operasjonen til Widerøe:
-De vinner mange anbud
-De har høy fokus på sikkerhet
-De har høy kundetilfredshet
-De behandler de ansatte bra, og er en attraktiv arbeidsgiver

Før de vinner et anbud må de dokumentere at de kan tilfredsstille kravene i anbudet, samtidlig som de må ha lavest pris. Fungerer ikke dette bedre enn hvis staten skulle drevet sitt eget kortbane-selskap?
__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 26-07-2012 at 20:06.
Dag Viking is offline   Reply With Quote