View Single Post
Old 26-07-2012, 00:29   #31
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Ryanair kutter i Spania

Quote:
Originally Posted by Earlybird. View Post
Du har liten tro på villeding fra FR? Som når MOL sa de skulle like greit fly med en pilot og det blir rabalder og ingen merker at de dobler bagasje gebyret? MOL er ekspert på å trikse media.
Nei, jeg lar meg overhodet ikke forføre av diverse utspill i media, og de som kjenner meg vil nok neppe karakterisere meg som en lettlurt, naiv person. Samtidig så kan jeg et og annet om økonomi og lønnsomhetsvurderinger (bl.a. i forhold til transport) og basert på dette så føler jeg vel at det blir en overforenkling å kunne vise til villedning fra FR. Jeg tror under ingen omstendigheter at ikke de generelle økonomiske forholdene i Spania spiller inn og at FR benytter anledningen til nok en gang å understreke sine synspunkter, men det er noe alle flyselskaper gjør i forhold til aspekter som er viktige for dem. De andre flyselskapene kommer, i likhet med FR, sjelden med en objektiv beskrivelse av sakskomplekset...

Jeg kjøper ikke alt som kommer fra hverken FR, DY eller SAS, for den saks skyld, men synes vel for ordens skyld at man kan holde seg til sak og ikke komme med alt som er galt med FR i alle mulige sammenhenger. I denne saken har man trukket frem lønns- og arbeidsvilkår for de ansatte, redningspakker til Irland og herunder norsk bidrag til IMF, skattepolitikken i Irland og forholdet mellom skattepolitikken og Irlands generelle økonomiske situasjon, påstand om konkurransevridende avtaler med flyplasser (som i mange tilfeller ikke beflys av mange andre likevel...), osv. Dette har absolutt ingen relevans i forhold til akkurat denne saken. Hva med å fokusere på saken?

Last edited by TOS; 26-07-2012 at 00:42.
TOS is offline   Reply With Quote