View Single Post
Old 25-07-2012, 17:28   #301
sidstar
Newcomer
 
Join Date: Apr 2008
Location: ENGM
Posts: 42
Default Re: Sommerutfordringer for Avinor, flygeledermangel

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Og dermed kom det også frem at vi reelt ikke snakker 160 timer overtid pr. år i snitt, men rundt 50 (2,5 timer a 47 arbeidsuker er ikke å regne som overtid). Dette er ikke mer enn det som er helt normalt i arbeidslivet.
Den skjønte jeg ikke. Mener du AML tid kanskje? Gjennomsnittberegning er 35,5t for flygelederne, mens AML overtid regnes fra 38t. På en turnus kan du ha uker med f.eks 48t (6 dagers uke) mens andre uker har du f.eks 24t, (3 dagers uke/langfriperiode). Det vil si at går du overtid i en "24t uke" teller ikke AML før 38t er passert men går du i en "38t+ uke" teller AML fra 1. Minutt.
Så de 130-180 timene Avinor refererer til er nok AML timer (maks 200 i året) og ikke reelle OT timer. Det vil si at antall reelle overtidtimer for de fleste er mye høyere enn AML tilsier...uten at jeg har tall på det tipper jeg at det er godt over 250 reelle timer for mange.

...Så svaret er vel helt motsatt...det er reelt mye høyere Hickok

Last edited by sidstar; 25-07-2012 at 17:31.
sidstar is offline   Reply With Quote