Masse her som ikke synes å ha rot i virkeligheten:
Vedlagt utdrag av SAMFERDSELSDEPARTEMENTET RUNDS
KRIV N-3/2005 som det henvises til i anbudsutlysningen. Det vil forundre meg mye om ikke Widerøe har håndtert ruteendringene i henhold til retningslinjene i dette rundskrivet, ved å få tilslutning fra Sogn og Fjordane fylke, og dermed godkjenning fra SD.
Quote!
Luftfartstilsynet
Avinor AS
Lufthavnene
Berørte fylkeskommuner v/samferdselskontorene
Flyselskapene
Dato 26.04.2005
Vår ref. 02/2542
PROSEDYRER I FORBINDELSE
MED RUTEPROGRAM
FOR FLYRUTER UNDERLAGT FORPLIKTE
LSER TIL OFFENTLIG TJENESTEYTELSE
………..
Høring etter bokstav b nr 1) og 2):
Forslag til ruteprogram skal sendes ut på høring til berørte instanser (jf. avsnitt 3), med kopi til Samferdselsdepartementet.
Høringsinstansene skal ha minimum seks uker svarfrist fra mottatt høringsutkast, og alle uttalelser skal sendes direkte til selskapet.
Selskapet skal sende søknad til Samferdselsdepartementet om godkjenning av ruteprogram. Søknaden skal vedlegges kopi av alle høringsuttalelser og en begrunnelse for hvorvidt høringsuttalelsene er hensyntatt.
Dersom det i søknaden om godkjenning av ruteprogram er gjort endringer i forhold til høringsforslaget som f.eks. gir negative konsekvenser for passasjerene, ikke er i hht.
FOT-krav eller påvirker lufthavnenes publiserte åpningstider, skal selskapet koordinere dette med høringsinstansene, før søknad om godkjenning av ruteprogram oversendes til Samferdselsdepartementet.
Det må påregnes seks ukers behandlingstid i Samferdselsdepartementet.