View Single Post
Old 19-07-2012, 16:04   #14
Edricson
ScanFlyer Blue

Default Re: God torsdag morgen!

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Har du fått deg jobb i Storbritannia...? Eller er prosessen omstendelig uansett?
Ja, det er Tier 2 General som gjelder. 2.5 år som førsteamanuensis er ikke å forakte for en fersk stupendiat i disse dagene. Norsken min rekker ikke til å beskrive prosessen - mye mye mer innviklet enn den vi måtte gjennom i Norge, også fra arbeidsgiverens side. Jeg visste utfallet av intervjuet så tidlig som de første dagene i juni, men først nå har alle brikkene falt på plass.

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Jeg kan forøvrig bemerke at det er nokså mye styr for engelskmenn som skal ha innreise i Russland også...
You have no idea. De som lager russisk immigrasjonspolitikk er en gjeng hodeløse xenofober . Men man skulle tro at et vestlig land kunne komme litt bedre ut i den sammenligningen. Hvis jeg er helt ærlig så er Storbritannia ikke SÅ dårlig, jeg blir bare kraftig irritert hver gang jeg må reise til Oslo for hele fingeravtrykk-greia (forøvrig koster det 1400 kr å avgi fingeravtrykk i Oslo nå, og hvis du vil gjøre det gratis må du til Stockholm...). Bor man i Norge blir man raskt vant til at det aller meste av kontakten med det offentlige skjer via nettet eller i verste fall posten...
Nada...
</small>
Edricson is offline   Reply With Quote