For OSLs vedkommende så genererer den mellom 1 og 1,5 millioner passasjerer pr. år til/fra
CPH (estimert ved å se på antall flighter, flytyper benyttet og kabinfaktor mellom 50 og 75%). Vet ikke hvor stor andel som er lokal trafikk, men hvis vi sier at det er 2/3 som er gjennomgående trafikk, så vil en reduksjon utgjøre et vesentlig innhogg i dagens tall for
CPH hvis det reduseres. Hvis i tillegg andre flyplasser i Norge får mer "atraktive" utenlandflighter også + at
SAS Sverige tenker mer i de samme baner som
SAS Braathens, vil
CPH kanskje ende opp på samme nivå som
ARN eller helt ned på nivå med
OSL i fremtiden. Tallene for 2005 ser ut til å støtte mine antagelser om at denne utviklingen er i gang, hvor de absolutt økningen for
OSL er over 83.000 mer enn
CPH - og nesten all denne økningen tilsvarer økningen i utenlandsandelen.
Den store faren for
CPH er den ekstreme avhengighet den har av utenlandsflighter og da vensentlig fra
SAS (over 90% er internasjonale flighter). Tallene for
ARN er 66% og
OSL er nede på 51%.