Quote:
Originally Posted by Turtle
Den holdningen er jo flott...Det er jo akkurat den som bidrar til den økende furdummingen av flygeryrket. En kan jo spørre seg hva som er så spesielt med flygeryrket og hvorfor det skal ha den statusen det har når fokus er at det skal være så enkelt og raskt og få utdannelsen. Er det slik at Gud og hvermann skal få paradere rundt på flyplassen i uniform for å få status bare de kan "ratte rundt i et fly"? Det får meg til å lure på hva som egentlig er forskjellen på en flyger og en bussjåfør hva sammfunnsmessig status angår...begge fordrer jo "bare" transport, så hvorfor skal den ene "forgudes" mens den andre ansees som en som utfører en middelmådig jobb. Begge jobber oppnås, satt på spissen, etter krasjkurs i teori og litt praksis...
Flyselskapene herover merker nå en klar forværring av kunnskapene til de som påbegynner type rating og skal integreres inn i selskapet. UK CAA prøver å få til arbeidsgrupper hvor selskap og myndigheter sammen kan prøve og stake ut en kurs som er til fordel for alle.
|
Trodde egentlig ikke at flygeryrket hadde noen spesiell status lenger
--
Det virker jo som om dette har vært en mangelvare, luftfartsmyndighetene har laget spørsmål som ikke er relevante i dag (og kanskje aldri har vært det).
At bransjen og myndighetene jobber sammen for en forbedring av pensum og eksamen er en vinn vinn for alle involverte parter, når får vi se det her på berget?