Quote:
Originally Posted by litt-amatør
Aksjoner eller ikke aksjoner. Hull i vaktlister dukker ikke opp helt plutselig. Ikke i noen bedrift. Og aller minst i kontrolltårn og kontrollsentraler for flytrafikk vil jeg håpe og tro. Dette må jo oppdages lang tid i forveien og man velger å la hull stå åpne som man vet vil stenge noen av landets travleste flyplasser akkurat i inngangen til fellesferien. I så fall burde jo dette varsles lang tid i forveien slik at Avinor kunne få skikkelig mediapress på seg for å rydde opp.
Jeg mener dette helt klart er aksjoner og formålet kan være viktig og høyst nødvendig å vise. Men jeg må si jeg synes det er en smule kynisk å gjøre det akkurat nå akkurat der. De man rammer er praktisk talt utelukkende feriereisende. Svært mange på årets eneste flytur med billetter til syden og med praktisk talt null sjanse for å endre billett nå verken plass eller prismessig. Man ødelegger ferien for så mange uten gullkort eller faste plasser på flyplassene.
Og det må jeg faktisk få lov til å mene at er ganske synd, kynisk og urettferdig.
|
Ehhh, hull, plutselig dukket opp ??!? Si meg: disse hullene som du mener plutselig dukka opp, dem har vi vel hørt om i ganske MANGE år nå, og er vel ikke noe nytt fenomen ? Eller er det nye hull som er oppdaget og de gamle er tettet ? (korriger meg gjerne dere som har peiling dersom jeg vingler nå).
Men jeg skjønner det slik da på endel her inne at dere forventer at flygelederne sier ifra seg sommerferien sin fordi dere selv har lyst til å reise på ferie på sommeren ? Og så lenge flygelederne "kun" har akseptert noen hundre ekstravakter i sommer så kaller dere det for aksjoner ?