Quote:
Originally Posted by Mekum
På Wikipedia (Norsk side) så står det at SAS har 6 A350-1000 i ordre med levering i 2016-2017. Men så var det dette med troverdigheten til Wiki da...
|
Dersom det blir annonsert en A350 bestilling til
SAS så er ikke det den største overraskelsen jeg har fått. Har de ikke sagt at de driver å vurderer nye LH fly og skulle ikke den besluttningen bli fattet i løpet av 2013? Riktignok synes jeg A350-1000 er litt vel stor for
SAS på den annen side er det et meget økonomisk fly, etter min menig mer økonomisk en hovedkonkurenten 773W. Dersom de har fått sikkre signaler fra Boeing at en 787-10 ikke kommer eller at det tar veldig mange år eller andre faktorer som gjør den uaktuell så ser jeg ingen grunn til at
SAS ikke skal slenge seg rundt og bestille jo før jo heller. Er dette realitet så regner jeg at det kommer et par nyere brukte eller uavhentede A330/340 frem til A350 kan leveres, som en del av avtalen.
Denne ordren kan sikkert konverteres til en annen variant på et senere tidspunkt, men PR messig for Airbus er det sikkert bedre med fler -1000 ordre en enda en -900
Jeg regner meg som mer Boeing fan en Airbus fan, men mener A350 er det beste valg for
SAS.